Alla inlägg den 24 oktober 2014

Av M Norenius - 24 oktober 2014 19:54

 

Av M Norenius - 24 oktober 2014 18:44

Jehupp. Slutt på veckan då, bara en seg å trög helg kvar.. 


Idag så ha ja vatt snudd på ensam. Chefen ha dock vart nere å fixat på mixer´n åsså tog han in en snubbe till från kärnmakeriet runt lunch. Så ja ha fått visa han va han ska göra osv. Väldans trevlig å rolig snubbe må ja säga. Lite svårt å förstå han dock, han e som från Slovakien å har en aningen kass norska. Men men, ha varit en rolig dag me en massa stress å spring, å de passar mig yberbra. Hellre på tok för möe å göra än knappt nånting alls. Iaf så kom han å ja in på småbarn å teslut så visste ja att han hade de sjukt möe värre än hur ja har de. Ja träffar mina små typ 2-3 dgr var 4e vecka, men han träffar sina 2ggr per år. Å så ha han haft de i 7 år.. Fyyyyfan må ja säga.... Dom e förvisso en skvätt äldre än mina men ändå...


Har sökt nya jobb åsså, så nu e ja uppe i 8 sökta. 4 i Övik, 1 i Sundsvall, 2 i Hudik å 1 i Gävle. Finns även 4 i Umeå som ja funderar på, gillar verkligen den staden men de e nästan en aningen för långt upp. Blire inte hemma så äre veckopendling me tåg som e tanken. Har dock inte ringt någon ännu utan ska ta de åt veckan när ja e ledig på förmiddan. Men bäst vore väl å vinna drömvinsten på lotto å bli sin egen chef på heltid *hehe* Men som sagt,, de heter ju just drömvinst av en anledning. Så en sådan lär man aldrig få se på kontot. Så söka vidare om jobb ela på sin plats.


Idag så ringde de från Sverige på mitt svenska nummer, svarar som vanligt aldrig på nummer ja inte känner igen men eftersom ja sökt jobb så gjorde ja de. Å gissa vad, jag va tydligen med i en tävling eftersom jag registrerat mig på nån sida å kunde vinna 7 papp på Ikea eller en Iphone6. Ehm, ja ha inte reggat mig å vill inte va me i ngt alls blev mitt svar. Hon kunde minsan inte förstå hur jag kunde sumpa en sån fin chans men va iaf trevlig nog å inse att jag inte ville va me i ngt å tackade för sig. Ovanligt dock me säljare eller skräp som ger sig så lätt:)


I övrigt så ha ja nytt boende igen, dock från den 3e november. Så de är 2 dgr kvar som ja inte ha löst. Men de blir nog inga problem, saker å ting har en förmåga att lösa sig så de e nog lungt.


Fredagen till ära så äre välan dax för lite musik. Å denna låt vill jag tillägna min bestialiske polare Klåda som jag fått missnöjet att skapa bekantska med. Så låten nedan är till dig din gamle luffare som inte kan hålla tomteblosset rakt, å som dessutom kallar mig för en "djävla ramsne norrlänning"


Tjing å plopp



Presentation


Mitt liv i Norge

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästis på bokus


Ovido - Quiz & Flashcards