Alla inlägg under augusti 2014

Vi

Av M Norenius - 31 augusti 2014 00:05

Ha kollat min dagisbok nu ett tag, å de beror på ett särskilt kort ja lagt upp på dig... 

 
Vännen,,,,, va ha ja gjort för å förtjäna ngn som dig?? Du får gärna svara på de!
Går ju inte ens å förklara hur het du är,, ja drunknar seriöst i dina ögon... 
Vill bara säga ett stort TACK för att du skrev en smörig mening på min sida på familjeliv för typ 8 år sen,, för fyfan va ja trivs me mitt liv nu! Än om ja e borta onödigt mkt å missar typ allt så kan ja skryta om att ja ha världens bästa flickvän!! 
  
Du e verkligen allt jag önskade mig, allt ja saknade, allt ja behövde, allt ja någonsin kommer behöva,, du är mitt liv å kommer så att förbli.
 
Jag älskar dig av hela mitt hjärta Caroline lilja! 
Ja e verkligen inget utan dig!!!!
 
Din för evigt/
Magnus  
Av M Norenius - 30 augusti 2014 21:58

Eh,,,,, ser jag mig själv eller äre bara jag som tkr att våran mista sötis e lik mig??

 

Av M Norenius - 30 augusti 2014 21:30

Ja då ha man spenderat halva eftermiddan me Cecilia, å för er som undrar så e de min hyresvärd. Å för er som undrar vidare så e hon 50+.... Ha klippt av buskar å mindre träd från taket, tatt bort gräs/rötter från uppgången samt lagat trappen. Blev iaf väldans snyggt  


I övrigt så hare vart väldans lugnt å tråkigt, ska strax in i duschen å sen äre film å godnatt. Å nu blire ev en riktigt dålig natt.... Ha som fått för mig att ja ska se "Spiders" Minns med avsky när man såg "Imse vimse spindel" (jordens mest osmakliga flm) för typ 15 år sen   Så va ända in i satans välinredda katakomber ska man se sånthär för då?? Well,, jahaseriöstingensomhelstaning............. >Lägger in en länk te trailer så kan ni kolla,, eller ja,,, inte syster iaf  


Swing it magister swing it!!!



Av M Norenius - 28 augusti 2014 19:28

Ja nu ha iaf finnläppen dratt hem te svea rike å ska va hemma nå dgr, så en kan lova att de e extra lugnt här nu. Ha inte gjort nå spexiellt under veckan förutom jobb å övertid. Har iaf beställt 3 nya HID lampor te bilen nu så jag bör ska få installera dessa v37 när ja e hemma. Dom ja ha på nu e en aning färdiga för skrot,, förvisso vare nåt spånskalle som skrotade 3 av dom i rondellen i Hudik för nå år sen.. Hrm,, men dom 2 som överlevde har då gjort sitt nu å ska få läggas te sista vilan. Om ingen vill köpa av mig dom te nån peng.

Är 2st vanliga Hella3003 (1 flood - 1 pencil) som konverterats om te xenon 35w/6000K. Men då äre bara som så att 2 ballaster lagt av, sjävla lykthusen är stabila å hela dock. Så 2 nya ballaster för 300:- (35w) typ å du har ett rejält ljus. Kablage, 3 ballaster å reläer/säkringar medföljer såklart. Kostnad? Ptjääh,, ge mig ett bud typ. Blir bara koppar å återvinning i annat fall.


Ajja,, en sista dag på 11 timmar sen äre helg. 


Av M Norenius - 26 augusti 2014 19:11

Helt korrekt enligt rubrik, å ännu bättre för mig som seriöst har fobi för denna osmakligt vidriga varelse!

Iaf så för en vecka sen så kom ja hem på fredan, helt snorfärdig av veckans rejäla övertid å tyckte att eftersom de är sol nu ska ska ja fanimig ha en svindyr norsk pilsner. Sagt å gjort så knäckte ja en sån å gick ut i solen, vände på solstolen å vad hänger då där tro?? Jo ett stycke onödigt (ca 2-3cm) stor spindel i grå/svart toning me en rumpa som borde gjort en lagårdvägg avundsjuk. Tappar stolen å tar typ 3 steg bakåt... Detta groteska äckeldjur kan dock inte låta bli å faschinera mig så ja står där å bara stirrar på fanskapet.. Då kommer Micke hem å frågar vafan ja står där som en fjolla för... Jag pekar på odjuret å han börjar såklart skratta,, "vadå, äru rädd för denhär?" Åsså går han fram å bitchslappar detta flugmumsande otyg rätt in i väggen åsså går han in.. Kvar står jag som ett fån, dock lättad över att krypet e väck.

Incident 2 kom nu i helgen då ja kom på att vi måste stänga luckan upp te vinden eftersom värmekällan står under. Smidig som ja är tog jag stegen å skulle bara kika upp lite innan jag slår igen luckan. Hinner få upp skallen å tänder ficklampan, gissa vad som befinner sig typ 1dm från mitt nylle? Japp, korrekt gissat, dock 2st som bevakade ett bo denna ggn... Kan lova att inte ens Jan boklövpojken har hoppat/ramlat så snabbt nån ggn.. Blev dock så äcklad att ja va tvungen att ta kort,, postar de nedan. (förlåt syster) Ajja,, säger åt finnhelvetet att fanskapen måste väck! Så han tittar upp, kallar mig för nolla å mosar dom med en handduk. Dom båda va på runt 1,5-2cm, måste dom verkligen va så stora? Å va duger dom till,, egentligen?? Japp,, jag vet svaret. Få stryk av finnläppen som ja bor me såklart    

Av M Norenius - 23 augusti 2014 14:01

   


    



Av M Norenius - 17 augusti 2014 13:56

Måste ju bara tillägga att min nya hjälte heter Bobby blade! Eller så ha ja bara förbaskat dålig humor,, men vi skratta iaf så vi lär få leva 40 år extra  

10 episoder finner ni antingen på svt play eller tuben.



https://www.youtube.com/watch?v=HdRI9ZrAW8k

Av M Norenius - 17 augusti 2014 13:16

Yähupp.. Ha blitt en heldel som hänt nu senast. 5-kamp, bröllis, nytt boende, brutala åskoväder å poliskontakt för å nämna några..


Va som sagt hem te Övik v31 å hade fördjevvla skojs i vanlig ordning. En massa öl, grillat samt så va vi ner me ungarna å kröp omkring i skallberget. Kände mig lite sådär me Tim men de gick över förväntan. Lite orolig va han när vi skulle ner men de va inga större problem alls. 3 ggr gick vi genom grottan sen blev de picnic på berget, hade gjort tärningar av skinka, ost, babytomater å nå annat som vi satt på tandpetare. Åsså lite burnoutsås å doppa i, väldans gött  

Men höjdpunkten för veckan va att syster å Magnus bytte ringar på lördagen  

Blev en rätt så rejäl fest av de hela kan man säga, blev dock i princip nyktert för mig eftersom ja skulle te Bergen dagen efter. Men ja hade skoj ändå så, lite tidig säng bara..

Söndagen blev en sväng in på Candycorner i Övik innan vi åkte mot hudik. Lämnade barnen sen åkte vi vidare mot Sveg där jag skulle lämna Carro hos dom minsta. Bästa lillasyster Cissi hade haft dom 2 medans vi va i Övik, å de hade inte varit några problem så de va skojs  

Jag va dock en aning sen så vi va in en sväng på Ica i Sveg sen drog jag direkt te Norge. Men strax efter gränsen så började de mörkna till sig på himlen, å efter knappt 10 min så blev de totalt kolsvart. Sen kom regnet å blixten, alltså fyfan va de öste ner......... De va dom absolut värsta blixtra jag nånsin sett, klöv hela himlen åt alla håll å va så stark så jag fick ont i huvet. Några mil senare i krokarna vid Gjövik så fick jag stanna, det regnade så hårt att torkarna inte klarade av att ta undan regnet. Vägen försvann helt under vatten å får man planing i 30 så äre dax å svänga av. Så då kunde ja lika gärna stänga ögonen en stund. En timme senare så regnade det fortfarande men inte så allra värst så jag åkte vidare. 1 mil senare så ligger ja på en långraka å har inga bilar varken före eller efter, men då kommer en mupp i hög fart me extraljusen påslagna. Denne släcker dock när vi får möte, å när den bilen passerat så slår bilen bakom på extraljusen igen.. Men satans förbannade norrman blev min tanke så ja trycker på bromsen så fanskapet får köra om. Kabom sare åsså vare blixtrande blåljusen bakom mig,, vilket fick mig smått panikfylld. Kollade direkt på gpsen samt hastighetsmätaren eftersom ja seriöst blev livrädd att ja åkt för fort. Detta resulterade såklart i lite vingel från min sida så de kändes ju ääääännu bättre. Så de blev å blåsa, drogtest samt genomsökning av bilen, 40 min senare typ så fick ja fortsätta.. Snacka om att ja va glad att ja lämnade ölen hemma, hade inte blitt så bra då kan man säga. Så där fick man sig en liten näsbränna, kan säga att jag kör aldrig 80 där, men pga regnet så körde ja lagligt *puh*


I övrigt så äre inflytt samt jobb som gällt. Har en sambo nu som heter Mika å de funkar utan problem, fåla se hur länge han ska bo här, e tänkt en månad men de kan lika gärna bli längre så. Men man sparar en massa deg sålänge han e här så de e gött. 40 sek till jobbet gör inte saken sämre heller  

Ha börjat kolla efter nya jobb åsså, vill helst va kvar nu när man kan allt men samtidigt så vill ja va hemma mer. Kommer som inte få träffa dom små nu på 6v å de är inte de minsta roligt.. Ha hittat 2st me rotation nu å de ena finns här på motorfabriken så jag ska ringa runt lite å se om jag får söka på de efter mitt kontrakt här e slut.

Ajja, nu ha ja skrivit lite iaf. Lägger in nå kort åsså så ni får se.


Tjing å hej            

Presentation


Mitt liv i Norge

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästis på bokus


Ovido - Quiz & Flashcards